ВИХОВНИЙ ПРОЕКТ З УЧНЯМИ 9 КЛАСУ

«Я – ЛЮДИНА, ГРОМАДЯНИН, ПАТРІОТ»


Тип проекту: практико-орієнтований.
За змістом: надпредметний.
За характером контактів: зовнішній.
 Учасники проекту: учні 9 класу, класний керівник, батьки
Тривалість: 2016-2017 роки

АКТУАЛЬНІСТЬ ПРОЕКТУ
Виховання у молодого покоління почуття патріотизму, відданості справі зміцнення державності, активної громадянської позиції нині визнані проблемами загальнодержавного масштабу.
У державних нормативно-правових документах національних як стратегічні визначаються завдання виховання в особистості любові до  Батьківщини,  усвідомлення нею свого громадянського обов’язку на основі національних і загальнолюдських духовних цінностей, утвердження якостей громадянина-патріота України як світоглядного чинника.
Патріотизм покликаний дати новий імпульс духовному оздоровленню народу, формуванню в Україні громадянського суспільства, яке передбачає трансформацію громадянської свідомості, моральної, правової культури особистості, розквіту національної самосвідомості і ґрунтується на визнанні пріоритету прав людини.
Виходячи з цього, патріотизм на даний час є нагальною потребою і держави, якій необхідно, щоб усі діти стали національно свідомими громадянами – патріотами,  здатними забезпечити країні гідне місце в цивілізованому світі,  і особистості, яка своєю діяльнісною любов’ю до Батьківщини прагне досягти взаємності з метою створення умов для  вільного саморозвитку і збереження індивідуальності; і суспільства, яке зацікавлене в тому, щоб саморозвиток особистості, становлення її патріотичної самосвідомості здійснювався на моральній основі.
Актуальність патріотичного виховання зумовлюється водночас процесом становлення України як єдиної нації. В умовах поліетнічної держави, воно покликане сприяти цілісності, соборності України, що є серцевиною української національної ідеї.  При цьому важливо, щоб об’єднання різних етносів і регіонів України задля національного відродження, розбудови й вдосконалення суверенної правової держави і громадянського суспільства здійснювалось саме на базі демократичних цінностей, які в свою чергу мають лежати в основі патріотичного виховання.
Оскільки патріотизм набуває нині особливого значення, відтак виникає гостра потреба у розробці Проекту патріотичного виховання, який би визначив стратегію цілеспрямованого і ефективного процесу розвитку суб’єкта громадянського суспільства, громадянина – патріота України в межах загальноосвітнього навчального закладу.
  
МЕТА ПРОЕКТУ:
виховання у дітей та учнівської молоді громадянськості, патріотизму як найважливіших духовно-моральних і соціальних цінностей, готовності до активного прояву в різних сферах життя суспільства; формування духовно і фізично здорової, інтелектуально та культурно розвиненої особистості, що нерозривно пов'язує свою долю з майбутнім рідного села, краю й України.
ЗАВДАННЯ ПРОЕКТУ:
1.      підвищити статус патріотичного виховання в українському суспільстві загалом та школі зокрема;
2.      зміцнювати й розвивати виховні функції навчального закладу, розширити склад суб’єктів патріотичного виховання, посилити координацію їхніх зусиль;
3.      ефективніше використовувати національні традиції, сучасний світовий та вітчизняний педагогічний досвід та дослідження психолого-педагогічної науки у сфері патріотичного виховання;
4.      зорієнтувати виховну систему школи на визнання пріоритету патріотичного виховання особистості;
5.      забезпечити взаємодію виховної системи школи з усіма соціальними інститутами щодо інтенсифікації процесу патріотичного виховання особистості;
6.      формувати шанобливе ставлення до зростаючої особистості у відповідності з Конвенцією ООН про права дитини;
7.      посилити роль сім’ї у патріотичному вихованні дітей, зміцнити її взаємодію з навчальним закладом;
8.      відродити на нових теоретико-технологічних засадах систему позакласного та позашкільного патріотичного виховання дітей та учнівської молоді;
9.      сприяти розвитку дитячих і молодіжних громадських організацій як центрів становлення патріотів України;
10.  активізувати форми масової патріотичної діяльності(пошукова робота, діяльність військово-патріотичних клубів, тематичні заходи, повязані зі знаменними й пам’ятними датами);

ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМКИ У СФЕРІ   ВИХОВАННЯ:
1)      національно-патріотичне;
2)      превентивне;
3)      фізичне;
4)      художньо-естетичне;
5)      екологічне виховання;
6)      сімейне виховання;
7)      профорієнтація.




Національно-патріотичне виховання

Патріотичне виховання - це сфера духовного життя, яка проникає в усе, що пізнає, робить, до чого прагне, що любить і ненавидить людина, яка формується 
(В. О. Сухомлинський)

Мета патріотичного виховання конкретизується через систему таких виховних завдань:
- утвердження в свідомості і почуттях особистості патріотичних цінностей, переконань і поваги до культурного та історичного минулого України;
- виховання поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки;
- підвищення престижу військової служби, а звідси - культивування ставлення до солдата як до захисника Вітчизни, героя;
- усвідомлення взаємозв’язку між індивідуальною свободою, правами людини та її патріотичною відповідальністю;
- сприяння набуттю дітьми та молоддю патріотичного досвіду на основі готовності до участі в процесах державотворення, уміння визначати форми та способи своєї участі в життєдіяльності громадянського суспільства, спілкуватися з соціальними інститутами, органами влади, спроможності дотримуватись законів та захищати права людини, готовності взяти на себе відповідальність, здатності розв’язувати конфлікти відповідно до демократичних принципів;
- формування толерантного ставлення до інших народів, культур і традицій;
- утвердження гуманістичної моральності як базової основи громадянського суспільства;
- культивування кращих рис української ментальності – працелюбності, свободи, справедливості, доброти, чесності, обережного ставлення до природи;
- формування мовленнєвої культури;
- спонукання зростаючої особистості до активної протидії українофобству, аморальності, сепаратизму, шовінізму, фашизму

 - День пам’яті жертв фашизму -2 неділя вересня
 - День партизанської слави   - 22 вересня
-  День захисника України   - 14 жовтня
- День пам’яті жертв голодомору  - листопад
- День  збройних сил України    - 6 січня
- Ден ь пам’яті Крутів     - 29 січня
-  День соборності України (виховний захід «Ми – діти твої, Україно!» -  22 січня
- День  свободи - 22 листопада
-  День вшанування учасників бойових дій на території інших держав – 15 лютого
 - День вшанування учасників ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС – 26 квітня
- День Перемоги  - 9 травня




Превентивне виховання

Превентивне виховання - це комплексний цілеспрямований вплив на особистість у процесі її активної динамічної взаємодії із соціальними інституціями, спрямованої на фізичний, психічний, духовний, соціальний розвиток особистості, вироблення в неї імунітету до негативних впливів соціального оточення, профілактику і корекцію асоціальних проявів у поведінці дітей і молоді, на їх допомогу і захист.
Мета превентивного виховання полягає у досягненні сталої відповідальної поведінки, сформованості імунітету до негативних впливів соціального оточення.
1.     В.г. «Не стань жертвою торгівлі людьми».
2.     Диспут. «Як керувати своїми вчинками».
3.     «Що головне для тебе в житті»
4.     Г.С. «Чи вміємо ми культурно поводитись»
5.     «Попереду ціле життя»
6.     «Умій відчути поруч себе людину»
7.     «Анатомія конфлікту. Способи розв’язування конфлікту»
8.     Анкети  «Вивчення моральної орієнтації учня» та «Проблема шкідливих звичок для учня»
9.     Художньо-документальний фільм «Чорно-біле кіно» (про наркотики)

Фізичне виховання
Метою фізичного виховання є сприяння гармонійному розвитку особистості, формування, зміцнення і відтворення здоров’я людини (Є. Приступа). 

1. Міжнародний день боротьби зі СНІДом.
2. Міжнародний день боротьби з наркоманією.
3. 13 вересня -  День фізичної культури і спорту.
4. Зустріч із лікарями щодо шкідливого впливу на організм   тютюну, наркотиків, алкоголю.
5  Шкідливим звичкам скажемо: «Ні».
6. Азбука здоров`я.    
7. Випустити бюлетень "Ваше здоровя – у ваших руках.
9. Твоє життя – твій вибір
10. Скарбниця здоров`я.

Художньо-естетичне виховання

Мета художньо-естетичного виховання полягає в тому, щоб у процесі сприймання, інтерпретації творів мистецтва і практичної художньо-творчої діяльності формувати в учнів особистісно-ціннісне ставлення до дійсності та мистецтва, розвивати естетичну свідомість, загальнокультурну і художню компетентність, здатність до самореалізації, потребу в духовному самовдосконаленні. 

           1. Історія кохання. Літературно-музичний вечір.
2. Схилимо зброю перед красою.
3. Берегиня духовності.
4. Якщо ти йдеш у театр… (урок етики).
5. Інтелектуальне шоу «Усе життя  - театр».
6. Свято гумору «Смійтесь на здоров`я».
7. День сміхотерапії.
8. 18 травня – Міжнародний день музеїв.
9. Крок в історію науки і техніки.
     10. Мода від минулого до сучасного.
11. У лабіринтах етикету.
12. Світло добра у моїй душі.
13. Вечір гумору.
14. Немає вищої святині, ніж чисте сяйво доброти.
     15. Милосердя і доброта – людства два крила.
     16. Диспут «Щастя: реальність чи ілюзія?»


Екологічне виховання

Мета екологічного виховання - формування відповідального і дбайливого ставлення до природи, що базується на екологічній свідомості, формування потреби свідомого дотримання екологічних моральних і правових принципів природокористування в особистій поведінці та навички екологічної культури, яка може проявлятися в активній участі в суспільно-корисній праці по захисту, догляді та оптимізації стану оточуючого середовища ; в пропаганді екологічних знань ; в активній діяльності із вивчення й охорони природи своєї місцевості.
Кінцевою метою екологічного виховання є сформована екологічна культура та розвинута екологічна свідомість.

  1. Флора і фауна рідного краю.
  2. Земля – планета на якій я живу
  3. «Країна – Екологія»



Сімейне виховання


Метою сімейного виховання є формування таких рис і якостей особистості, які допоможуть гідно подолати життєві труднощі, перешкоди й негаразди. Розвиток інтелекту і творчих здібностей, пізнавальних сил і початкового досвіду трудової діяльності, морального та естетичного формування, емоційної культури і фізичного здоров’я дітей – все це залежить від сім’ї, від батьків і все це є завданнями сімейного виховання.



1.     Любов до отчого дому - одна з моральних цінностей людства. 
2. Традиції народної педагогіки. Народна мудрість. 
3. Ваш виховний ідеал української сім'ї. Видатні письменники, діячі науки, політики та їх сім'ї. 
4. Авторитет і особистий приклад, педагогічний такт батьків. Анкета «Мої батьки». 
5. «Виростеш ти, сину...». Які принципи виховання успадкуєте у своїх батьків, а що робитиме інакше? 
6. Якщо батьки вірять в добро, любов і справедливість, у них виростуть хороші діти, а якщо ні - результати непередбачені. Ви згодні? (диспут). 
7. Колективне складання меморандуму для батьків від імені дитини, щоб легше знаходити спільну мову в різних ситуаціях. 
8. Чи може сім'я уберегти своїх дітей від шкідливих звичок. Чи передається алкоголізм генетично? 
9. Релігія та сім'я. Заповідь «Люби ближнього свого, як самого себе
10  «Сімейний етикет – шлях до щастя»
11  «Сімейні цінності»
12  «З родини йде життя людини»


Профорієнтаційне виховання

Завданням профорієнтаційної роботи з учнями є підготовка їх до свідомого вибору професії. Він можливий за таких умов: знання учнем якомога більше професій, їх особливості; вміння порівняти свої можливості з вимогами професії до її носія; врахування потреб суспільства в тій чи іншій професії.


  1. В.Г.“Сто доріг - одна твоя”.
  2. “Як перетворити мрії в реальність”,
  3. “ Чи легко бути молодим”,
  4. “До чого люди прагнуть у житті»
5.     «Урахування психологічних особливостей, інтересів, здібностей, нахилів підлітків у їх професійному самовизначенні»
  1. «Як не помилитись у виборі професії»

ОСНОВНІ ВИДИ ДІЯЛЬНОСТІ, ЩО ЗАБЕЗПЕЧУЮТЬ РЕАЛІЗАЦІЮ ПРІОРИТЕТНИХ НАПРЯМКІВ ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ УЧНІВ ШКОЛИ

Класно-урочна діяльність:
-          уроки-практикуми;
-          ігрові форми навчання та виховання;
-          інтегровані уроки;
-          колективне взаємонавчання.
Позаурочна діяльність: 
-          історичні декади;
-          проведення свят, заходів, спортивних змагань, творчих конкурсів;
-          вікторини, олімпіади, конференції;
-          пізнавальні класні години.
Творчо-пошукова діяльність:
-          навчальні та виховні проекти, соціальне проектування, пошуково-дослідницька діяльність; творчі роботи;
-          театралізація.
Діагностична діяльність:
-          анкетування учнів;
-          визначення рівня вихованості;
-          діагностика рівня розвитку пізнавальних інтересів школярів;
-          опис і фіксація даних на паперових та електронних носіях;
-          аналіз анкет, опитувальників, проведених заходів тощо;
-          порівняння і зіставлення з очікуваним результатом проекту, з уже досягнутими показниками.
Вивчення передового педагогічного досвіду:
-          участь в семінарах, засіданнях МО заступників директорів з виховної роботи;
-          вивчення виховних програм і проектів з патріотичного виховання учнів;
-          вивчення публікацій ЗМІ.


ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:

-         забезпечення утвердження гуманістичної моралі та формування поваги до таких цінностей як свобода, рівність, справедливість;
-         забезпечення утвердження в учнівському середовищі толерантного світогляду, сприйнятливості до культурного плюралізму, загальнолюдських цінностей, толерантного ставлення до інших культур і традицій;
-         забезпечення сприятливих умов для самореалізації особистості в Україні відповідно до її інтересів та можливостей; для розвитку професіоналізму, високої мотивації до праці як основи конкурентоспроможної особистості;
-         підвищення рівня громадянської ідентичності, відчуття належності до рідної землі, народу; визнання духовної єдності поколінь та спільності культурної спадщини; утвердження почуття патріотизму, відданості у служінні Батьківщині;
-         підвищення рівень соціальної активності особистості: готовності до участі у процесах державотворення, здатності до спільного життя та співпраці у громадянському суспільстві, готовності взяти на себе відповідальність; здатності розв’язувати конфлікти у відповідності з демократичними принципами, здатності до самостійного життєвого вибору;
-         підвищення рівня психологічної та фізичної готовності учнівської молоді до виконання громадянського та конституційного обов'язку щодо відстоювання національних інтересів та незалежності держави, престижу і розвитку мотивації громадян до державної та військової служби; гуманістичних цінностей;
-         підвищення загального рівня політичної та правової культури, знань про політичні системи та владу на всіх рівнях суспільного життя, про закони та законодавчі системи; утвердження поваги до Конституції України, законодавства, державної символіки, державної мови;
-         підвищення рівня уміння визначати форми та способи своєї участі в житті суспільства, спілкування з демократичними інститутами, органами влади, захисту і підтримки законів та прав людини, обізнаності зі способами соціального захисту.


     ВЕРЕСЕНЬ
з/п
Назва заходу
Дата
1.
КРАЄЗНАВСТВО
1.     Наш край – Кіровоградщина
2.     Мій рідний край у центрі України
3.     З глибини тисячоліть
4.     Світ трипілля

05.09
12.09
19.09
26.09

2.
ГОДИНИ ЗДОРОВЯ
1.     Права і обов’язки підлітків щодо збереження здоров’я
2.     Вікторина «Знаємо. Вивчаємо. Виконуємо»
3.     Азартні ігри як шкідливі звички
4.     Спілкування  з природою

06.09
13.09
20.09
27.09

3.
ГОДИНИ СПІЛКУВАННЯ
1.     Правила поведінки в школі, громадських місцях
2.     Соціометрична анкета «Самохарактеристика учня»
3.     Бесіда «Байдужість не прощається»
4.      На порозі дорослості



07.09
14.09
21.09
28.09
4.
БЕСІДИ З БЖД
1.     Правила поведінки учнів в школі на перерві
2.     Небезпека на дорогах
3.     Обережно,гриби!
4.     Шкідливі звички
5.     У лісі



 01.09
08.09
15.09
22.09
29.09
5.
ЗАГАЛЬНОШКІЛЬНІ ЗАХОДИ
1.     Тиждень знань Правил Дорожнього руху на тему: « Азбука безпеки на дорозі»
2.     Конкурс ікебани «Осінні подарунки»;
3.     Роковини Бабиного Яру.  Єдиний урок

12.09-16.09
6.
РОБОТА З БАТЬКАМИ
Батьківські збори   «Виховання характеру і формування моральних якостей особистості

01.09



ЖОВТЕНЬ

з/п
Назва заходу
Дата
1.
КРАЄЗНАВСТВО
1. Від Кіммерії до Сарматії
2. Слов’яни,Русь, кочівники
3. Під владою Орди та Литви(ХІV – І пол.ХVІ ст.)


03.10
10.10
31.10
1.
ГОДИНИ ЗДОРОВЯ

1.     Організація життєвого ритму.
2.     Правила людських стосунків





04.10
11.10


2.
ГОДИНИ СПІЛКУВАННЯ

1.     Моральні заповіді українців
2.      14 жовтня – День захисника України. Покров  Пресвятої Богородиці.




05.10
12.10
3.
БЕСІДИ З БЖД

1.     Держава на захисті життя і гідності людини
2.      Правила поведінки під час канікул



06.10
13.10

4.
ЗАГАЛЬНОШКІЛЬНІ ЗАХОДИ

1.     Конкурс. Захисники Вітчизни у моїй родині.





5.
РОБОТА З БАТЬКАМИ

Відвідування учнів,які пропускають уроки без поважних причин


Протягом місяця

     ЛИСТОПАД
з/п
Назва заходу
Дата
1.
КРАЄЗНАВСТВО
1.     Правобережні вольності Війська Запорізького в ІІ пол..ХV І- І пол.ХVІІ ст.
2.     У роки Визвольної війни під проводом Б.Хмельницького. Трагедія «Руїни»
3.     Заселення Задніпрських місць у І пол. ХVІІ ст.
4.     Центральна Україна в ІІ пол.. ХVІІІ ст

07.11

14.11

21.11
28.11
1.
ГОДИНИ ЗДОРОВЯ
1.     Психологічний практикум « Що таке «Я»?»
2.      Перегляд художньо-документального фільму «Чорно-біле кіно»
3.     Анкета. «Проблема шкідливих звичок для учня»
4.     Бесіда «Попереду ціле життя»
5.     Скарбниця здоров’я


01.11
08.11

15.11
22.11
29.11
2.
ГОДИНИ СПІЛКУВАННЯ
1.     Бринить-співає наша мова чарує,тішить і п’янить
2.      Урок-етики «Якщо ти йдеш у театр»
3.       Урок – реквієм, присвячений жертвам Голодомору 1932-1933 років);
4.      Бесіда. «Сімейний етикет – шлях до щастя»
5.     Профорієнтаційна бесіда. «Як перетворити мрії в реальність»

02.11
09.11
16.11

23.11
30.11
3.
БЕСІДИ З БЖД
1.     Участь у злочинах.
2.     Права щодо особистої безпеки
3.     Опіки
4.     Безпечна поведінка при пожежах

03.11
10.11
17.11
24.11
4.
ЗАГАЛЬНОШКІЛЬНІ ЗАХОДИ
1.     Тиждень знань Пожежної безпеки на тему: « Легко вогник запалити, та нелегко загасити»
2.     Конкурс  читців. «Як стати зіркою»
07.11-11.11

27.11

5.
РОБОТА З БАТЬКАМИ
Щаслива сім’я. Яка вона? (збори-диспут)

20.11
           ГРУДЕНЬ
з/п
Назва заходу
Дата
1.
КРАЄЗНАВСТВО
1.     У колі імперської Росії: виклик та випробування І чверті ХІХ
2.     Криза феодально-кріпосницької  системи
3.     Буржуазні реформи ІІ пол. ХІХ ст.
4.     Наш край у пореформений період

05.12
12.12
19.12
26.12
2.
ГОДИНИ ЗДОРОВЯ
1.     Всесвітній день боротьби зі СНІДом
2.     Гра власним життям
3.     Поговоримо про важливе в житті людини
4.     Культура статевого виховання  підлітків

 06.12
13.12
20.12
27.12
3.
ГОДИНИ СПІЛКУВАННЯ
1.     Егоїзм і душевна щедрість
2.     Контроль і самоконтроль.З чого вони починаються?
3.     Делікатність і тактовність поруч зі мною. Круглий стіл.
4.     Про почуття і співчуття



 07.12
14.12
21.12
28.12

4.
БЕСІДИ З БЖД
1.      Ожеледиця.
2.     Мобільні радіотелефони
3.     Поводження на кризі
4.     НС метеорологічного походження
5.     Правила поведінки під час канікул

 01.12
08.12
15.12
22.12
29.12
5.
ЗАГАЛЬНОШКІЛЬНІ ЗАХОДИ
1.     Підготовка до Нового року

2.     Конкурс  колядок, щедрівок та альтернативних ялинок

Протягом
місяця

6.
РОБОТА З БАТЬКАМИ

Індивідуальна робота з батьками (за потребою)



Протягом місяця





Немає коментарів:

Дописати коментар