У
Підлісненському НВК я працюю з 2009 року. Вчителем української
мови та літератури з 1 вересня
2014 року.
Головна мета моєї роботи, як вчителя української мови та літератури та класного керівника – формування зрілої особистості, виховання свідомих і відповідальних громадян в дусі толерантності, відкритих до сприйняття інших культур, здатних цінувати свободу, поважати людську гідність та індивідуальність, що будуватимуть своє життя, спираючись на національні та моральні цінності.
Гуманіст і добротворець В.Сухомлинський заповідав: ”Учитель повинен знати і відчувати, що на його совісті – доля кожної дитини, що від його духовної культури та ідейного багатства залежить розум, здоров’я, щастя кожної людини, яку виховує школа”.
Основні завдання виховання дітей, які я вирішую під час уроків та проведення позакласної роботи :
• набуття знань про народні звичаї та обряди, як основу духовності;
• виховання моральних почуттів, потреб і ставлення до оточуючого;
• формування моральних ідеалів, переконань, стійких навичок і звичок моральної поведінки.
Я знаходжу шляхи розв’язання цих завдань у надбаннях української народної педагогіки, працях В.О.Сухомлинського, творчій спадщині українських філософів та письменників.
Моральне виховання займає одне з центральних місць серед аспектів виховної роботи українського народу. Щоправда, термін „моральність” відносно сучасний. А в народній пам,яті, фольклорних джерелах є значно конкретніші орієнтири: духовність, людяність, милосердя. На думку В.Сухомлинського без любові і поваги до учнів розмови про людяність і гуманність безпідставні.
Головна мета моєї роботи, як вчителя української мови та літератури та класного керівника – формування зрілої особистості, виховання свідомих і відповідальних громадян в дусі толерантності, відкритих до сприйняття інших культур, здатних цінувати свободу, поважати людську гідність та індивідуальність, що будуватимуть своє життя, спираючись на національні та моральні цінності.
Гуманіст і добротворець В.Сухомлинський заповідав: ”Учитель повинен знати і відчувати, що на його совісті – доля кожної дитини, що від його духовної культури та ідейного багатства залежить розум, здоров’я, щастя кожної людини, яку виховує школа”.
Основні завдання виховання дітей, які я вирішую під час уроків та проведення позакласної роботи :
• набуття знань про народні звичаї та обряди, як основу духовності;
• виховання моральних почуттів, потреб і ставлення до оточуючого;
• формування моральних ідеалів, переконань, стійких навичок і звичок моральної поведінки.
Я знаходжу шляхи розв’язання цих завдань у надбаннях української народної педагогіки, працях В.О.Сухомлинського, творчій спадщині українських філософів та письменників.
Моральне виховання займає одне з центральних місць серед аспектів виховної роботи українського народу. Щоправда, термін „моральність” відносно сучасний. А в народній пам,яті, фольклорних джерелах є значно конкретніші орієнтири: духовність, людяність, милосердя. На думку В.Сухомлинського без любові і поваги до учнів розмови про людяність і гуманність безпідставні.
Проблема,над якою працюю – особистісно зорієнтоване навчання. На сьогодні немає одного погляду на
теорію особистісно зорієнтованого навчання та досвід його впровадження. Урок був і залишається основним елементом
навчального процесу, але в системі особистісно зорієнтованого навчання , на мою
думку, значно змінюється його функція, форма та
мета. Учитель не є суб’єктом, який керує об’єктами, а веде діалог,
точніше, полілог з учнями, переводить той зміст, яким володіє учень, на наукову основу, тобто він співучасник
процесу пізнання. У такому випадку урок підпорядковується не повідомленню й перевірці знань (хоча й це
потрібно), а виявленню досвіду учнів щодо засвоєння матеріалу, що викладається.
Список праць із
цієї проблеми налічує не одну сотню назв. Та із них можна виокремити декілька обов’язкових ознак, притаманних
уроку ОЗОН:
•
Урок
у системі особистісно зорієнтованого навчання починається з повідомлення учням
орієнтованих на конкретний результат цілей, у визначенні яких учитель виходить
не тільки зі змісту навчального матеріалу, загальних цілей теми, а й
суб’єктного досвіду школяра, для якого ця ціль має бути особистісно значущою.
•
На
уроці мають бути створені позитивний настрій, відповідна мотивація, ситуація
успіху, взаємопідтримки, переважання діалогічної форми спілкування,
індивідуальної, парної та групової роботи.
•
Забезпечується
участь школярів в організації навчальної діяльності через залучення до
планування роботи, вибір рівня засвоєння виучуваного матеріалу та способів його
фіксації, варіантів завдань, оцінювання результатів.
•
Обов'язково
повідомляються й запитання та завдання, за якими перевірятиметься рівень знань,
умінь і навичок.
•
Обов’язковим
елементом є рефлексія учня над власною діяльністю: доцільність обраного шляху
вирішення поставлених завдань, форм і методів роботи, досягнення чи не
досягнення цілей тощо.
Оцінювання
школяра проводиться в порівнянні з його попередніми успіхами й планованими
цілями, через поцінування успіхів, способів навчальної діяльності, докладених
зусиль.
Вчитель має дотримуватися таких вимог:
• чітко
формулювати пізнавальні завдання, які можуть бути проблемними, спонукальними до
активності, творчого мислення, пошуку нових знань і нових способів дій;
• зосередити увагу
на діяльності слабких, невстигаючих учнів;
• не створювати
змагань на швидкість виконання завдань;
• навчати учнів
здійснювати самоконтроль, самоаналіз і самооцінювання.
Отже, функція вчителя на уроці полягає у забезпеченні
учням позиції справжнього суб'єкта навчально-пізнавальної діяльності.
Форми і
методи роботи:
* Самостійна
та групова навчальна діяльність, в тому числі й у процесі роботи над текстом,
пошукові, дослідницькі методи;
* організаційно-ділові
ігри;
* застосування опорних конспектів;
* діалогічні та дискусійні методики;
* крупно-блочний
метод подачі навчального матеріалу;
Методика
проведення деяких видів уроків:
Хмара
сподівань
Виробляти
мету і проектувати завдання уроку бажано спільно з учнями. Діти залучаються до планування наступної
діяльності через попередню роботу (випереджувальні завдання, повідомлення,
підготовка унаочнення). Разом з учителем учні складають план роботи,
обговорюючи його, визначають показники досягнення визначеної мети (які знання,
уявлення, засоби діяльності свідчитимуть про це).
Круговий
огляд
На аркушах
записано 6-8 запитань про виучуваний твір (аркуші можна розвісити у класі).
Група, яка отримала одне запитання протягом 4-5 хвилин обговорює його і записує
на звороті відповідь. Потім групи обмінюються аркушами і кожна, за бажанням, на
іншому аркуші письмово висловлює своє розуміння проблеми. Робота закінчується,
коли кожна група отримає “власний аркуш” й, обговоривши написане іншими
групами, озвучить результати
Рольова
гра «Ти – оратор»
Капітани одержують завдання прочитати
речення з певними інтонаціями
Отже, у
системі традиційних занять урок, побудований на особистісно орієнтованій
взаємодії, є найсучаснішим і оптимальнішим у навчально-виховному процесі, тому
що він передбачає врахування індивідуально визначеного підходу до кожного
учасника, стимулює пізнавальну активність, визначає шлях для здобуття
ґрунтовних знань, умінь і навичок.
Особистісно зорієнтований урок – це шлях
до формування творчої особистості.
Як класний керівник третій рік веду виховну роботу, яка
поєднує в собі традиційні форми та методи роботи класного керівника та
нетрадиційну, але таку важливу галузь – своєчасну психологічну допомогу
вихованцям та їх родинам. Для цього використовую тестування, тренінги та
індивідуальні консультації. Багато часу приділяю морально-етичному вихованню
учнівського колективу, формування почуття обов’язку, відповідальності,
культурної поведінки. Для цього проводила бесіди та години спілкування: «Єдина
справжня радість – спілкування», «Дружба», «Життя дається тільки раз»,
«Культура поведінки в гостях» та інші.
Дає позитивний
результат правоосвітня робота, метою якої визнаю розуміння і потребу
дотримуватися законів України. Впроваджую ефективні технології превентивного
виховання, які виконують розвивальну функцію і формують громадську активність
учнів. Для реалізації всіх цілей і завдань добирала такі виховні технології, як
години спілкування: «На порядку денному твій характер», «Як згуртувати наш
учнівський колектив», тренінг «Який я».
Формую екологічну
культуру школярів – година спілкування «Чорнобильська катастрофа», робота над
проектом «Кімнатні квіти».
Значна увага
приділяється формування здорового способу життя.
Шкільні будні і свята учнів 7 класу
Шкільні будні і свята учнів 7 класу
Немає коментарів:
Дописати коментар